14 Mart 2009 Cumartesi

2009 ilkbahar-yaz koleksiyonu

Diesel 2009 ilkbahar-yaz koleksiyonuyla 50’lere dönüş
Pilili, ince belli yani 1950...
Türk modaseverler arasında öyle bir kesim var ki, 'denenmişi' bile giymiyorlar. Yüksek belli jeanleri ilk giyen de onlar oluyor, iki sezon sonrasını talep eden de... Diesel'de bir şeyler oluyor! Her şey, geçtiğimiz aylarda yapılan 30. yaş kutlamalarıyla başladı. Kutlamalar öyle coşkulu geçti ki, uzun süre moda tutkunlarının çenesini ve medyayı meşgul etti. 30'unu dolduran marka hâlâ genç, hâlâ çılgın olduğunu bu partilerle gösteriyordu göstermesine ama ilkbahar-yaz kampanyası, bir şeylerin değiştiğine işaret ediyordu. Fotoğrafların görselliği, Diesel'in bilindik ironisini geri planda bırakıyordu. Aslında ironi de yoktu. Daha lüks markalara benzer bir tavrı vardı sanki. Yoksa Diesel büyüyor muydu? Markanın Türkiye temsilcisi Özlenir Giyim'in Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Özlenir, neler olup bittiğini ve Türk modaseverlerin markayla ilişkisini anlattı...

Defilede çıkanı hemen istiyorlar
Diesel’in ilkbahar-yaz 2009 koleksiyonu, 1950’leri geri getiriyor. Elbiseler yine çok var ama boyları biraz uzamış.

Türk modaseverler arasında öyle bir kesim var ki, 'denenmişi' bile giymiyorlar. Yüksek belli jeanleri ilk giyen de onlar oluyor, iki sezon sonrasını talep eden de.....

Diesel'de bir şeyler oluyor! Her şey, geçtiğimiz aylarda yapılan 30. yaş kutlamalarıyla başladı. Kutlamalar öyle coşkulu geçti ki, uzun süre moda tutkunlarının çenesini ve medyayı meşgul etti.

30'unu dolduran marka hâlâ genç, hâlâ çılgın olduğunu bu partilerle gösteriyordu göstermesine ama ilkbahar-yaz kampanyası, bir şeylerin değiştiğine işaret ediyordu. Fotoğrafların görselliği, Diesel'in bilindik ironisini geri planda bırakıyordu.

Aslında ironi de yoktu. Daha lüks markalara benzer bir tavrı vardı sanki. Yoksa Diesel büyüyor muydu? Markanın Türkiye temsilcisi Özlenir Giyim'in Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Özlenir, neler olup bittiğini ve Türk modaseverlerin markayla ilişkisini anlattı...

- Diesel artık belirli bir olgunluğa erişti. Bu olgunluğun getirdiği ne gibi değişiklikler var?
- İlk etapta kış sezonunda, uzun yıllardır Diesel'den giyinen ama belirli bir olgunluğa erişen modaseverler için Black Gold adlı yeni bir seri sunduk. Daha olgun, daha fazla alım gücüne sahip ve daha sofistike ürünler isteyen Diesel hayranları, belirli bir yaştan sonra da tarzından ödün vermesin diye ortaya çıkmış bir koleksiyon.

- Diesel'in Türkiye'de, özellikle gençler arasında lüks bir algılanışı var zaten...
- Sıradışılık, aykırı görünüş ve belirli bir fiyat yapısında olması, ister istemez öyle hissettiriyor. Black Gold ise, krem şantinin üzerindeki kiraz gibi biraz.

- Türkiye'deki Diesel müşterisini dünya geneliyle karşılaştırırsak, ortaya nasıl bir tablo çıkar?
- Türkiye'deki Diesel müşterisinin genelini erkekler oluşturuyor. Ama diğer ülkelere göre kadın müşterimiz çok daha fazla. Diesel'in Türkiye'de hitap ettiği kesim, çok hızlı tüketiyor. Hemen alıp, kullanıp, "Sırada ne var?" diye soruyorlar. Her şeyi çok iyi takip ediyorlar. Zaman zaman hızlarına yetişmekte zorlanabiliyoruz. Mesela New York Moda Haftası'ndaki defileyi görür görmez, mağazalara gelip sormaya başlıyorlar. Oysa ki gördükleri, bir sonraki sezonun ürünleri oluyor.

- Bu aralar en çok hangi ürünlere talep var?
- Son dönemde bol paçalı, normal belli, fazla yıkamalı olmayan jeanler çok satılıyor. İspanyol paça ile boot cut arası kesim, en başarılı olanlar.r.

AŞIRI YÜKSEK BELLER ÇOK TALEP GÖRDÜ
- Erkekler arasında hangi jeanler popüler?
- Türk erkeği biraz tutucu. Dünyada çok büyük bir skinny jean modası var ama burada, erkekte satamıyoruz. Türk erkeğinin vücut yapısı da buna çok uygun değil. Sadece çok küçük, 'trendy' diyebileceğimiz bir kesim aldı erkek skinny'lerini. Kadınlar ise daha ileriye dönük şeyler istiyor. Görülmemişi, denenmemişi talep ediyorlar bizden.

- Çok şaşırdım! Ne gibi mesela?
- Mesela yüksek bel daha telaffuz bile edilmezken, biz çok ciddi miktarda yüksek bel sattık. Hatta mağazalara deneme için koyduğumuz modeller bile anında tükendi.

Yeni sezonun ilham kaynağı: 50'lerin Amerikan üniversite hayatı
Diesel'in yeni sezonunun ana teması, 1950'li yılların Amerikan üniversite kampus hayatı. Biraz rock'n roll esintisinin de hissedildiği, kolej ağırlıklı koleksiyonda, büyük harf işlemeleri ve V yakalar çokça kullanılmış. Kadınlarda, yine 50'lerin pilili kloş etekleri, vücuda oturan tişört ve elbiseler ile soket çoraplarla giyilen ayakkabılar öne çıkıyor. Kadınlar, çok uzun modellerden kaçınmakla beraber, bu yaz da elbise giymeye devam ediyor. Jean elbiseler, jean tulumlar ve tabii ki jean şortlar da söz konusu.

Renkler biraz daha canlı. Çok bağırmasa bile erkeklerde de tozlu yeşil, sarı, turuncu tonları görülüyor.

Kadınların yanı sıra erkeklerde de şort var. Geçen yaz erkek şortları biraz kısalmaya başlamıştı. Özlenir, epey kısa erkek şortlarının ülkemizde de ilgi gördüğünü söylüyor. Ayrıca çok açık; 'buz mavisi' dediğimiz renk tonları da geri dönüyor.

Mesaj yok!
Provokatif, ironik ve düşündürücü reklam kampanyalarıyla bilinen Diesel'de, iki sezondur başka bir değişiklik de göze çarpıyor. Şimdiye kadar hep 'mesaj kaygısı' taşıyan ilanların önceliği, 'görselliğe' kaymış durumda.

Markanın kreatif direktörü Wilbert Das, fotoğraflarda hiçbir alt mesaj aranmaması gerektiği konusunda baştan uyarıyor. Ayak fetişizmi sinyalleri veren karenin bile provoke etmekten başka bir derdi yok.

daha fazla bilgi için tıklayınız

1 yorum:

Turankayseri dedi ki...

Mrhb ben turan kayseriden 175 boyundayim 35 yas 70 kilodayim karsi tarafi daima anlayan biriyimdir kendime her konuda her bakimdan oldukca guveniyorum oncelikle arkadasliktaki amac her ne olursa olsun yalansız dürüst samimi olsun hassasiyetlerinizi kesinlikle anlayan biriyimdir her turlu arkadasligada acik biriyim acik soxlu ne istedigini bilen ozgur kayseri nevsehir civari bir bayanla tanismak gorusmek isterim güven karşı taraf için her ne kadar onemliyse benim icinde bir o kadar önemlidir 05523367078