14 Mart 2009 Cumartesi

2009 ilkbahar-yaz koleksiyonu

Diesel 2009 ilkbahar-yaz koleksiyonuyla 50’lere dönüş
Pilili, ince belli yani 1950...
Türk modaseverler arasında öyle bir kesim var ki, 'denenmişi' bile giymiyorlar. Yüksek belli jeanleri ilk giyen de onlar oluyor, iki sezon sonrasını talep eden de... Diesel'de bir şeyler oluyor! Her şey, geçtiğimiz aylarda yapılan 30. yaş kutlamalarıyla başladı. Kutlamalar öyle coşkulu geçti ki, uzun süre moda tutkunlarının çenesini ve medyayı meşgul etti. 30'unu dolduran marka hâlâ genç, hâlâ çılgın olduğunu bu partilerle gösteriyordu göstermesine ama ilkbahar-yaz kampanyası, bir şeylerin değiştiğine işaret ediyordu. Fotoğrafların görselliği, Diesel'in bilindik ironisini geri planda bırakıyordu. Aslında ironi de yoktu. Daha lüks markalara benzer bir tavrı vardı sanki. Yoksa Diesel büyüyor muydu? Markanın Türkiye temsilcisi Özlenir Giyim'in Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Özlenir, neler olup bittiğini ve Türk modaseverlerin markayla ilişkisini anlattı...

Defilede çıkanı hemen istiyorlar
Diesel’in ilkbahar-yaz 2009 koleksiyonu, 1950’leri geri getiriyor. Elbiseler yine çok var ama boyları biraz uzamış.

Türk modaseverler arasında öyle bir kesim var ki, 'denenmişi' bile giymiyorlar. Yüksek belli jeanleri ilk giyen de onlar oluyor, iki sezon sonrasını talep eden de.....

Diesel'de bir şeyler oluyor! Her şey, geçtiğimiz aylarda yapılan 30. yaş kutlamalarıyla başladı. Kutlamalar öyle coşkulu geçti ki, uzun süre moda tutkunlarının çenesini ve medyayı meşgul etti.

30'unu dolduran marka hâlâ genç, hâlâ çılgın olduğunu bu partilerle gösteriyordu göstermesine ama ilkbahar-yaz kampanyası, bir şeylerin değiştiğine işaret ediyordu. Fotoğrafların görselliği, Diesel'in bilindik ironisini geri planda bırakıyordu.

Aslında ironi de yoktu. Daha lüks markalara benzer bir tavrı vardı sanki. Yoksa Diesel büyüyor muydu? Markanın Türkiye temsilcisi Özlenir Giyim'in Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Özlenir, neler olup bittiğini ve Türk modaseverlerin markayla ilişkisini anlattı...

- Diesel artık belirli bir olgunluğa erişti. Bu olgunluğun getirdiği ne gibi değişiklikler var?
- İlk etapta kış sezonunda, uzun yıllardır Diesel'den giyinen ama belirli bir olgunluğa erişen modaseverler için Black Gold adlı yeni bir seri sunduk. Daha olgun, daha fazla alım gücüne sahip ve daha sofistike ürünler isteyen Diesel hayranları, belirli bir yaştan sonra da tarzından ödün vermesin diye ortaya çıkmış bir koleksiyon.

- Diesel'in Türkiye'de, özellikle gençler arasında lüks bir algılanışı var zaten...
- Sıradışılık, aykırı görünüş ve belirli bir fiyat yapısında olması, ister istemez öyle hissettiriyor. Black Gold ise, krem şantinin üzerindeki kiraz gibi biraz.

- Türkiye'deki Diesel müşterisini dünya geneliyle karşılaştırırsak, ortaya nasıl bir tablo çıkar?
- Türkiye'deki Diesel müşterisinin genelini erkekler oluşturuyor. Ama diğer ülkelere göre kadın müşterimiz çok daha fazla. Diesel'in Türkiye'de hitap ettiği kesim, çok hızlı tüketiyor. Hemen alıp, kullanıp, "Sırada ne var?" diye soruyorlar. Her şeyi çok iyi takip ediyorlar. Zaman zaman hızlarına yetişmekte zorlanabiliyoruz. Mesela New York Moda Haftası'ndaki defileyi görür görmez, mağazalara gelip sormaya başlıyorlar. Oysa ki gördükleri, bir sonraki sezonun ürünleri oluyor.

- Bu aralar en çok hangi ürünlere talep var?
- Son dönemde bol paçalı, normal belli, fazla yıkamalı olmayan jeanler çok satılıyor. İspanyol paça ile boot cut arası kesim, en başarılı olanlar.r.

AŞIRI YÜKSEK BELLER ÇOK TALEP GÖRDÜ
- Erkekler arasında hangi jeanler popüler?
- Türk erkeği biraz tutucu. Dünyada çok büyük bir skinny jean modası var ama burada, erkekte satamıyoruz. Türk erkeğinin vücut yapısı da buna çok uygun değil. Sadece çok küçük, 'trendy' diyebileceğimiz bir kesim aldı erkek skinny'lerini. Kadınlar ise daha ileriye dönük şeyler istiyor. Görülmemişi, denenmemişi talep ediyorlar bizden.

- Çok şaşırdım! Ne gibi mesela?
- Mesela yüksek bel daha telaffuz bile edilmezken, biz çok ciddi miktarda yüksek bel sattık. Hatta mağazalara deneme için koyduğumuz modeller bile anında tükendi.

Yeni sezonun ilham kaynağı: 50'lerin Amerikan üniversite hayatı
Diesel'in yeni sezonunun ana teması, 1950'li yılların Amerikan üniversite kampus hayatı. Biraz rock'n roll esintisinin de hissedildiği, kolej ağırlıklı koleksiyonda, büyük harf işlemeleri ve V yakalar çokça kullanılmış. Kadınlarda, yine 50'lerin pilili kloş etekleri, vücuda oturan tişört ve elbiseler ile soket çoraplarla giyilen ayakkabılar öne çıkıyor. Kadınlar, çok uzun modellerden kaçınmakla beraber, bu yaz da elbise giymeye devam ediyor. Jean elbiseler, jean tulumlar ve tabii ki jean şortlar da söz konusu.

Renkler biraz daha canlı. Çok bağırmasa bile erkeklerde de tozlu yeşil, sarı, turuncu tonları görülüyor.

Kadınların yanı sıra erkeklerde de şort var. Geçen yaz erkek şortları biraz kısalmaya başlamıştı. Özlenir, epey kısa erkek şortlarının ülkemizde de ilgi gördüğünü söylüyor. Ayrıca çok açık; 'buz mavisi' dediğimiz renk tonları da geri dönüyor.

Mesaj yok!
Provokatif, ironik ve düşündürücü reklam kampanyalarıyla bilinen Diesel'de, iki sezondur başka bir değişiklik de göze çarpıyor. Şimdiye kadar hep 'mesaj kaygısı' taşıyan ilanların önceliği, 'görselliğe' kaymış durumda.

Markanın kreatif direktörü Wilbert Das, fotoğraflarda hiçbir alt mesaj aranmaması gerektiği konusunda baştan uyarıyor. Ayak fetişizmi sinyalleri veren karenin bile provoke etmekten başka bir derdi yok.

daha fazla bilgi için tıklayınız

2009'da neler giyeceğiz?

2008'i geride bırakalı sayılı günler olurken modacılar çoktan 2009'un moda trendlerini belirledi bile!

Yeni yılla birlikte rafa kaldırılacak moda trendleri hangileri? 2009 yılında göreceğimiz moda tarzları neler? Hangi renk 2009’un vazgeçilmezi olacak? İşte tüm bu soruların yanıtı haberimizde



koyu mor


Mor, bu sonbahar moda dünyasına hoş bir dönüş yapıyor Fakat mor, yaz aylarının gelmesiyle birlikte yerini parlak pembeye bırakacak




Parlak kırmızı

Kırmızının canlı tonları 2009’da büyük bir geri dönüş yaptı ve hemen hemen bütün defilelerde yer aldı İlkbahar için ise yeşil, mavi ve sarıyı taze bir alternatif oalrak düşünebilirsiniz







Ekose


Ekose, eylülden beri en çok görülen kumaş türü oldu 2009’da da moda olmaya devam edecek ancak ilkbaharın gelişiyle birlikte bu İşkoç çılgınlığını da rafa kaldırmanın zamanı gelecek

daha fazla bilgi için tıklayınız

6 Eylül 2008 Cumartesi

Gothic takılar

Son zamanlarda trend olan gothic takılar artık altı takıya tercih ediliyor.Birbirinden değişik modeller her kıyafete ve her yaşa hitab ediyor.Birde siz bakın;)




Spor ÇantalaR

Hem her yaşa hitab eden hem cıvıl cıvıl birbirnden güzel ve şirin spor çantalar




Erkek İçin Haftalık Giyim Önerileri

Erkek giyimi kadın modasına göre daha az gösterişli olabilir ama daha kolay olduğunu kimse söyleyemez. Görünüşüyle özel birisi olduğunu anlatmak isteyen erkeğin dikkat etmesi gereken o kadar çok nokta var ki! Türkiye’nin önemli erkek giyim modacısı tasarımcısı ve imaj danışmanları Özlem Çakır Hatice Gökçe ve Güner Işık’la konuşarak bir kılavuz hazırladık.

SARIŞIN VE ATLETİKLER
HAFTA İÇİ: Lacivert veya gri çift düğme slim cut bir takım elbise mavi dar ve kısa yaka bir gömlek düz tek renkte veya minik puanlı dar ve ince kravat kahverengi ayakkabı ve kemer.

HAFTA SONU: Gri jean gri tişört uçuk pembe bisiklet yaka kazak spor ayakkabı trençkot.

GECE: Tüvit kahve bej taba karışık bir spor ceket bej spor kanvas pantolon bej- mavi-taba pötikare slim cut gömlek üzerine mavi polo yaka triko kahve süet kemer ve kahve süet bot.

SARIŞIN KİLOLULAR
HAFTA İÇİ: Lacivert veya füme ince çizgili veya düz çift düğme ama daha klasik kesimli takım elbise mavi İtalyan yaka gömlek diagonal çizgili veya tek düz renkte kravat kahverengi kemer ve ayakkabı.

HAFTA SONU: Koyu renk blucin boyuna ince çizgili spor gömlek lacivert kolsuz süveter kahve spor ayakkabılar süet dökümlü bir ceket

GECE: Lacivert blazer füme gabardin pantolon boyuna ince çizgili yakası düğmeli uçuk pembe ve beyaz çizgili gömlek füme polo yaka triko kahve ayakkabı ve kemer.
devamı için tıkla

8 Mayıs 2008 Perşembe

2008 de erkelerde değişiyor


Ardı ardına düzenlenen moda haftaları, bize önümüzdeki yılın moda kurallarının ipuçlarını teker teker vermeye başladı.

2008 de en dikkat çeken tema, vintage. Geçmişe dönüşü gözle görülür bir şekilde hissettiğimiz koleksiyonlarda, eski olan her şey artık yeni olacak. Bunun dışında etek boyları da uzuyor, tıpkı 60 lar sonu ve 70 lerin başında olduğu gibi… Artık asi gençlik tarzı yerini, büyümek isteyen, daha oturaklı kadın ve erkeklere bırakacak.

1- Erkekler de değişiyor
Tüm defilelerde dikkat çeken bazı renkler var. Özellikle neon pembe, sarı, mavi 2008 in gözdeleri. Bu arada bu renkler yeni yılda sadece kadın kıyafetlerinde değil, erkek koleksiyonlarında da kullanılıyor. Yani anlayacağınız, erkeklere bir haller oluyor… Bizim giydiğimiz parlak renkleri, 2008 yılında erkeklerin üzerinde de göreceksiniz.

2- Punk ölmedi
Eğer punkçı ya da rocker temalarının bittiğini düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Zımbalar, deri ve rivet önümüzdeki sezon daha sık görülecek. Hem kadın hem de erkekler, rock-star görüntüsüne devam…

3- Zengin görüntü..........
yazının devamı için tıklayınız

2008 erkek modası






Bu sene bayanlarda olduğu gibi erkek kıyafetleride renkli olacak.daha fazla bilgi için tıklayınız